Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα-Παρασκευή: 07:00 - 21:00
Σαββάτο: 08:00 - 14:00

Αιμοληψίες
Δευτέρα-Παρασκευή: 07:00 - 11:00
Σαββάτο: 08:00 - 11:00
 

Αιμοληψίες κατ' οίκον κατόπιν συνεννοήσεως

Esyd

ΤΑ ΠΙΟ ΓΛΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Τι να προτιμήσουμε από τις χριστουγεννιάτικες λιχουδιές για να μην καταλήξουμε με τα κυβικά του.... Αϊ Βασίλη και να χαρούμε την ευτυχία των ημερών χωρίς την « πίκρα» της ζυγαριάς…

γλυκάΟι γιορτές έφτασαν και μαζί τα σπιτικά χριστουγεννιάτικα γλυκά που υπάρχουν άφθονα σε κάθε Ελληνικό γιορτινό σπίτι. Κι όπως είναι σ ‘όλους γνωστό αυτές τις ημέρες όλοι τρώμε περισσότερο, αλλά αυτήν την φορά θα χρειάζεται να επιστρατεύσουμε ως σύμμαχο το μέτρο.

Ας δούμε αναλυτικότερα τα παραδοσιακά γλυκά για να διαλέξουμε το πιο ασφαλές για την υγεία και την εμφάνισή μας έτσι ώστε να ξεκινήσει η καινούργια χρονιά χωρίς τύψεις.

Οι κουραμπιέδες παρασκευάζονται με βούτυρο, δηλαδή κορεσμένα λιπαρά που αυξάνουν την LDL και την ολική χοληστερόλη με αποτέλεσμα να αυξάνεται και ο κίνδυνος για καρδιαγγειακά νοσήματα. Περιέχουν αμύγδαλα, τα οποία έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λιπαρά που συμβάλουν στη μείωση της χοληστερόλης. Είναι βουτηγμένοι στη ζάχαρη άχνη (γλυκαιμικός δείκτης 68) που είναι «κακός» υδατάνθρακας. Τα αυγά που περιέχουν από τη μία αυξάνουν την χοληστερίνη αλλά από την άλλη είναι καλή πηγή βιταμίνης Β12, D, A, B5, σιδήρου κ.ά. Ένας κουραμπιές (40γρ.) έχει 208 θερμίδες.

Τα μελομακάρονα παρασκευάζονται με ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και μονοακόρεστα λιπαρά που συμβάλουν στη μείωση της LDL χοληστερόλης, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επίσης βοηθάει στο μεταβολισμό της γλυκόζης στους διαβητικούς. Περιέχουν καρύδια, τα οποία είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, είναι ωφέλιμα για την υγεία και προστατεύουν την καρδιά. Το μέλι (γλυκαιμικός δείκτης 55) είναι πλούσια πηγή βιταμινών, ιχνοστοιχείων και αντιοξειδωτικών ουσιών. Επιπλέον ευεργετικά συστατικά είναι και ο χυμός πορτοκαλιού (γλυκαιμικός δείκτης 52) καθώς είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και η κανέλα έχοντας αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Ένα μελομακάρονο (40γρ.) έχει 150 θερμίδες.

Οι δίπλες μας προσφέρουν όλα τα πολύτιμα συστατικά του ελαιολάδου εάν τηγανιστούν σε αυτό, των καρυδιών εφόσον γαρνίρονται με αυτά, του μελιού και της κανέλας. Περιέχουν αυγά που αυξάνουν την χοληστερόλη και ζάχαρη που αυξάνει την ποσότητα απλών σακχάρων και τις θερμίδες. Μία δίπλα (30γρ.) έχει 95 θερμίδες.

Το καθένα έχει διαφορετική θρεπτική και θερμιδική αξία. Χαμηλότερο σε θερμίδες είναι οι δίπλες αλλά λόγω του ότι κατά την παρασκευή τους τηγανίζονται καλό θα ήταν να προτιμήσουμε τα μελομακάρονα που έχουν υψηλότερη θρεπτική αξία. Εάν βέβαια έχετε αδυναμία στους κουραμπιέδες μπορείτε να αντικαταστήσετε το βούτυρο με ελαιόλαδο. Δύσκολα μπορούμε να πούμε όχι στον πειρασμό και να τα αποφύγουμε, αλλά αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να μην τα καταναλώσουμε με υπερβολή και γενικά να έχουμε στη διατροφή μας ισορροπημένα τακτικά γεύματα. Άλλωστε τα γλυκά είναι εδώ για να μας δίνουν την ωραία ζαχαρωτή τους γεύση κι όχι για να μας χορταίνουν!

Καλές γιορτές!

Κωνσταντάκη Χρυσούλα, Διαιτολόγος